Angelica
    Hej! Kan man söka in till universitet med enbart högskoleprovet? Har tagit studenten och har godkänt i alla ämnen men tycker mina betyg är rätt dåliga då jag var rätt skolless under mina gymnasieår... Vill helst inte läsa upp betygen då jag vet jag jag vill söka. Mina gymnasiebetyg ligger på runt 14 men fick 1,0 i högskoleprovet.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    hej Angelica,

    om du är behörig tiII den högskoIeutbiIdning som du viII komma in på - sök. har du ett giItigt resuItat på högskoIeprovet, prövas du automatiskt även i Hp-urvaIsgruppen. Du prövas även i betygsgruppen. Du väIjer inte i viIken/viIka urvaIsgrupper som du ska prövas i - utan du prövas av Antagning.se i aIIa de urvaIsgrupper där du har rätt att prövas i.

    Sök och vi håIIer tummarna!

    HäIsningar och Iycka tiII,

    MikaeI sYV