Hamza

    Jag har blivit antagen till Ekonomprogrammet i skövde som är 180hp, men dock blev jag reserv 25 på ett högre rangordnat val som också är 180hp. Kan jag stå kvar på denna reservplats och fortfarande tacka ja till det jag blivit antagen på? Kan jag tacka jag till både reservplatsen och den platsen jag blivit antagen till?

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Hamza;

    Antagning.se antar till max 45 hp Per Termin; jag gissar på att båda dina program som du sökte är på heltid (alltså läser man inom programmet 30 hp per termin); i så fall kan du bli antagen bara till ett av de programmen, ej till båda samtidigt.
    Om ngt av programmen gick på halvtid - kunde du bli antagen till båda programmen samtidigt.

    Som du beskriver situationen, så tror jag du kan så länge du inte är antagen till ditt högre prioriterat alternativ, stå som RESERV till det och tacka Ja och påbörja läsa på det andra programmet; skulle det bli så att du kommer in från reserv - får du i så fall byta och ta det högre prioriterat alternativ i stället.

    Är du osäker på hur du ska svara på antagningsbesked börja med att noga läsa info på www.antagning.se och kan sedan, om du fortfarande är osäker, ringa 0771-550720 kl.9-16 på vardagar.

    Hälsningar
    D: