Therése
    Är det värt att gå Ekonomi även om man inte är så jättebra på matte? Jag har valt att gå VO,men det kanske ändå inte känns som ett bra val

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, först och främst ska ju helheten i programmet kännas bra! Det är ju en himla skillnad mellan Ekonomi och VO!! Fundera på vad som gör att du väljer mellan dessa två.

    När det gäller matten så är den tuff på Ekonomi - du läser två stora kurser under två år. Man får ofta räkna med att räkna matte även på fritiden för att inte tappa fart - är du beredd på det och ändå intresserad av matte så kan det ju funka. Men återigen -det är helheten som ska stämma i tre år.

    Kanske du ska boka ett par samtal med din Syv på skolan för att reda ut vilket program som verkligen skulle passa dig bäst. /Lena, Syv