Shiva
    Hej!
    Nu är det ju preliminärt val till gymnasiet och det jag undrar är om man har chans att byta/ändra gymnasiumval senare till det "riktiga valet"?
    Tack.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Shiva!

    Ja, man får ändra sitt val under Omvalsperioden /som man också kan kalla för "nyvalsperiod" om man vill/.

    Det är helt OK att ändra till helt nya alternativ då, under omvalsperioden, alltså - eller bara ändra ordning på de befintliga alternativen eller lägga till ett nytt alternativ. Det är som om man väljer för första gången - under omval. Men det är också helt OK att inte göra någonting alls under "omvalsperioden", om man är nöjd med det valet som man redan tidigare har gjort.

    Om du vill se när omvalsperioden äger rum i ditt län, se på den här sidan på GymnasieGuiden.

    Bästa hälsningar och lycka till med ditt Gymnasieval!

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare