Halme
    Jag läser redan 2500 poäng men jag läser även modermål som en utökad kurs. Kan jag avsluta kursen om jag redan påbörjat den för jag känner att det blir för mycket då jag istället läser 2600 poäng.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Halme,

    prata med SYV på din skola för att få reda på om det till 100% stämmer att du läser Modersmål som en U-kurs. Om det verkligen stämmer att du, även utan modersmål läser 2500 poäng, i så fall ser jag inga problem för dig för att hoppa av kursen.
    Vänliga hälsningar

    Julia syv