Simon
    Jag skulle i framtiden vilja bli arkitekt och undrar om jag är helt körd om jag går ekonomiprogrammet? Ekonomi är ju ändå något som krävs i alla yrken och dessutom så handlar det mycket om samhällsfrågor. Så har jag en chans att bli arkitekt trots att jag går ekonomi eller måste jag byta till samhäll/teknik?

    1 Svar

    Fråga SYV på Framtidsskolan
    Det går jättebra att läsa Ekonomiprogrammet och sedan söka Arkitektprogrammet - se till att du kan läsa till Matte 3 och Naturkunskap 2 så har du de behörigheter du behöver.