Marcus
    Kan man bli befäl inom ambulanssjukvårdarens jobb? Högsta chefen? Vad tjänar man så fall?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV
    Hej Marcus,
    jag är inte säker att jag kan svara korrekt på din fråga.
    "Befäl inom ambulanssjukvården" - det kan vara Sjukhusdirektör som är i grunden Läkare. Jag hittade en uppgift om att sjukhusdirektörens lön är 80 000 kr. i månaden.
    Det är möjligt att man kan genom lång arbetslivserfarenhet bli "skiftansvarig" och kanske övervaka och bestämma över flera ambulanser som är i tjänst samtidigt.
    Jag råder dig titta igenom yrkesbeskrivningar som Arbetsförmedlingen har på sin hemsida, direkt länk får du här: http://www.arbetsformedlingen.se/For-arbetssokande/Yrke-och-framtid/Yrken-A-O.html.
    Du kan även besöka Arbetsförmedlingen eller ringa/maila dem och ställa din fråga.

    Mvh
    Julia SYV