Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Axel,

    Civilekonom har - traditionsenligt - examen från civilekonomprogrammet som är ett 4-årigt högskoleprogram. Men... Civilekonomtiteln har inget juridiskt skydd i Sverige. Det betyder i praktiken att vem som helst kan kalla sig för en civilekonom. Men det är en vanlig praxis att bara den som uppfyller Civilekonomernas medlemskrav, får kalla sig för civilekonom.
    Kika på Medlemskraven på civilekonomerna.se/om/om-medlemskapet/medlemsvillkor och kontakta den organisationen, alltså Civilekonomerna, för mer info.

    Studie- och yrkesvägledare