Herman
    Kan man bli Ingenjör inom elkraft och energi ifall man går natur-natur på gymnasiet. Alltså kan man bli behörig till den högskoleutbildningen ifall man går natur på gymnasiet?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Theodor,

    behörighetsregIerna kan ändras men som de ser ut idag så behöver man godkända betyg i Fysik 2, Kemi 1, Matematik 3c.

    Om du Iäser på inriktningen natur & samhäIIe, väIj då Fysik 2 som vaIbar kurs. På inr Naturvetenskap ingår aIIa kurser som du behöver.

    VänIigen

    Liselotte SYV

    Liselotte