bella
    Snart är det gymnasieval och jag har tänkt välja ekonomi programmet med inriktning juridik eftersom jag vill bli en advokat.

    1. Kan man bli polis om man läser ekonomi eller Humanistiska program?
    2. kan man bli advokat om man läser Humanistiska programmet?

    1 Svar

    Solvig SYV på Krungårdsskolan
    Hej,
    Ja du är behörig att söka polishögskolan och juristprogram om du har
    1. Grundläggande behörighet
    2. och särskild behörighet
    För polishögskolan gäller också ett antal andra saker. Läs mer här;
    http://polisen.se/Bli-polis/Om-ansokan/