Salma

    Min syster läser Naturvetenskap på Fria Läroverken, Malmö och vill nu byta till ett internationellt gymnasium men problemet är att hon inte vill läsa om 1 år igen. Hon vill bara byta skola, inte program, har hon några chanser på att inte läsa om ett år till?

    • Mikael : Det bästa är att fråga på den skolan dit hon vill byta.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Salma,
    jag håller med kommentaren (från Mikael) - kommentar till din fråga: det bästa är att fråga personal på den skolan dit personen vill byta; för att det blir deras beslut att ta in henne eller inte.
    Vänligen
    ANNA

    • : Hej, Anna SYV jag vill bara fråga en fråga, och det är att min syv på min skola sa att det inte kommer vara omvalsperiod för niorna år 2020, är det sant?
    • Anna : I vilken del av Sverige ? Omval brukar ligga i april-maj... lite olika perioder i olika delar av Sverige. I vissa delar av Sverige kan endast SYV på sin syv-inlogning ändra gymn.ansökan men i många andra - kan elevena själva göra det. Om du uppger i vilken stad eller kommun eleven är folkbokförd som söker till gymnasiet till hösten 2020 så kan vi i så fall ge ett bättre svar.