Louise
    Jag had just börjat tvåan på gymnasiet och fått E i spanska 3. Nu börjar spanska 4 och jag vill byta till spanska 2 istället då jag nästan hade F året innan och jag känner att mina kunskaper inte räcker till. Kan man byta trots att man fått betyg i spanska 3?
    • Lotta : Hej Louise
    • Lotta : Svår fråga att svara enkelt på eftersom du har betyg i spanska 3. Många språklärare erbjuder stödlektioner - kolla med din lärare om hen kan erbjuda dig detta, eller prata med din rektor som kan besluta om särskilda skäl för att låta dig få byta.

    1 Svar

    Lotta SYV
    Hej Louise

    Svår fråga eftersom du har betyg i spanska 3. Många språklärare erbjuder stödlektioner, kolla med din lärare om hen kan erbjuda detta eller kolla med din rektor om hen kan med stöd av särskilda skäl låta dig få byta.

    Lycka till!