Faisa
    Hej
    Jag är en elev i nian som redan har valt vilken skola och linje jag ska går i och tid är över att kunna byta man jag har typ ändrat mig nu. Jag valde VO i Kungsholmen västra gymnasieskola, jag vill byta NA. Jag vill inte byta skola utan bara linje och jag vill byta också byta ordningen på dom andra skolorna och deras linje till NA. Jag vill byta innan det är försent alltså innan jag börjar i gymnasium
    Så jag undrar om man kan byta nu.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Faisa,
    om du bor i Haninge, så är det information på http://www.gyantagningen.se/ansokan-antagning/viktiga-datum.html som är aktuell för din del. Ansökningssida öppnar för OMVAL den 23 april och man kan göra omval, dvs ändra sig angående sitt gymnasieval fram till senast 18 maj.
    Svar på din fråga om du kan byta nu är Nej. Du måste vänta till 23 april och kan ändra/byta då.

    Bästa hälsningar
    Anna SYV