Jonathan

    Hej, jag har gått 1a året i vvs och fastighetsprogrammet när jag bodde i Örebro. Sedan under sommaren flyttade jag ner till Nässjö och jag skulle börja på en annan gymnasieskola. Jag bestämmde mig då även för att söka till ett annat program (bygg och anläggning). Detta för att jag trodde det skulle passa mig bättre eftersom att jag tyckte vvs och fastighet var krångligt på de teoretiska lektionerna. Men nu har jag börjat inse att vvs och fastighet ändå var det bästa. Min fråga är då om jag kan byta tillbaka till VVS och fastighetsprogrammet fast börja i tvåan (efter sommaren) eftersom jag redan har godkännt i 1an på detta program. Eller om jag kan byta program efter jullovet och börja i vårterminen på vvs och fastighet. Isåfall får jag ju gå om en termin vvs?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Rektor på VVS-programmet kan svara på om det finns plats och kan ta in dig. Dock är inte det en rättighet men vi hoppas att möjlighet finns och att du blir antagen .

    Men om du får svar att det ej finns någon plats, råder  jag dig att söka till år 1 på VVS till hösten och om du kommer in, kan du då visa upp dina betyg och borde bli framflyttad till år 2.

    Studie- och yrkesvägledare