paul
    Kan man få högre än betyget E om man kompletterar en kurs i komvux som man hade f på från gymnasiet ?
    Om man fick F i en kurs i gymansiet som man senare vill läsa om i komvux kan man få högre betyg än E ?

    Vad är skillnaden mellan särkild prövning och prövning ?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Prövning och särskild prövning>> är samma sak;

    om man gör prövning eller läser en kurs på komvux får man det betyget som motsvarar de Kunskaper man har, oavsett vilket betyg man hade i samma kurs förut, eller om man inte hade ngt betyg förut.