saif
    Hej!
    jag hade pluggat 1an och halva 2an i sverige sedan flyttade jag till jordanien och fick plugga igen andra året här, nu vill jag åka tbx för att plugga vidare i 3an. kommer jag att få bara fortsätta eller kommer jag att börja om gymnasiet??
    och kan jag ansöka nu innan skolor börjar eller finns de nå speciella datum?
    Mvh/Saif

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, svårt för mig att säga om du har tillräckligt med kurser för att fixa trean. Det får mottagande skola avgöra. Allt handlar om hur många kurser du har avklarat.

    Det finns ingen central antagning om man vill ansöka om att gå år 3 på gymnasiet - du får kontakta de skolor som du kan tänka dig och fråga om plats och om du har tillräckligt med kurser för att de kan ta emot dig. Hoppas det går bra!/Lena, Syv