Allis
    Hej!
    Jag undrar om man kan gå på introduktionsprogrammet i en annan stad även om den finns i hemkommunen om man har särskilda skäl till det?
    Vem är det som bestämmer detta?
    Vem ska man prata med och hur ska man gå tillväga?
    Vad kan en skäl till att gå någon annanstans vara för att den ska vara stark nog?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, svår fråga - det beror på samverkansavtalet som din kommun har med den kommun du vill gå Introduktionsprogrammet i - jag har dessvärre svårt att svara på det. Om det är nästa höst det gäller så är det bäst om du kontaktar din Syv till hösten och diskuterar villkoren. Du behöver även söka på en särskild blankett. Är det nu till hösten du ska börja Introduktionsprogram så får du kontakta din Gymnasieantagning i ditt län - kontaktuppgifter bör stå på din inloggningssida om du söker via nätet - och fråga hur du ska gå till väga så här sent in i antagningen. /Lena, Syv