Emma
    Kan jag välja att gå Sam inriktning Sam ifall jag vill bli Jurist eller måste jag lägga till några speciella kurser då?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Emma,
    ja, man kan gå SA, valfri inriktning - och söka Juristutbildning efter gymnasiet, eftersom behörighet till Jurist är Grundläggande behörighet och kurserna Samhällskunskap 1b och Historia 1b och de läser man på SA.
    Mvh
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare