Jessica
    Kan man ha språk i tvåan och trean? Istället för i ettan och tvåan?

    Att man under ettan ej har något språk och att man sedan under tvåan börjar på exempelvis tyska 1 och sen i trean tyska två? För att få 200 p språk för samhällsprogrammet.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej, det är upp till rektor på programmet att besluta i den frågan. 200 p. Moderna språk är obligatoriska för att ta ut gymnasieexamen från SA. Hur kurserna fördelas på tre gymnasieår är det upp till skolan och om särskilda skäl finns kan rektor bevilja byta ut vissa kurser. Modersmål får läsas i stället för moderna språk och steg 1 i två olika språk får läsas. Med vänlig hälsning, Mikael syv