Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Ellen,
    läsa på gymnasiet är frivilligt, men om du vill uppnå kraven för examensbevis och även ha rätt till studiehjälpen från CSN, måste du försäkra dig om att du även om du hoppar av eng 7, fortsättningsvis ändå läser på heltid, och ej på deltid.
    Är du säker på att engelska 7 är en U-kurs (utökat program); fick du rektors beslut om att du på undantag får läsa Utökat program?
    Mitt råd är att du frågar SYV på din skola; hen borde veta om du läser Utökat program.
    Hälsningar

    Mikael