Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej,
    många studerande på högskoleutbildningar arbetar vid sidan av sina studier - för att de tycker det är givande och roligt eller kanske ibland "bara" för att dryga ut "kassan" (kan vara svårt att klara sig på studiemedel).
    Studerar man på ett program som går på heltid på Dagtid, kan man arbeta på kvällstid och under helger; det är inte förbjudet.
    Det som man dock bör tänka på är att i fall man tjänar "för mycket" samtidigt som man tar Studiemedel, kan i så fall CSN kräva tillbaka en del av de redan utbetalda pengarna.
    "Fri belopp" kallas den summan som man får tjäna innan studiemedel börjar påverkas. >>> Info om "fri belopp" finns på CSN´s hemsida.

    Liselotte