Hej Lina,

    yrken Projektledare och Logistikansvarig är i Sverige icke-reglerade. Det är helt upp till de som anställer att bestämma med vilken tidigare utbildning och/eller erfarenhet som de anställer. Du får gärna kika på vad som står bl.a om yrket Logistiker. - där bl.a står följande: "Arbetslivserfarenhet och kunskaper inom lagerhantering, produktion, transport och spedition är mycket meriterande".
    Du får gärna kasta ett öga på yrkeshögskoleutbildningar inom spedition och logistik. Man kan läsa en yrkeshögskoleutbildning efter det att man gick en högskoleutbildning, eller tvärtom: läsa på yrkeshögskola först och på högskola-universitet sedan. Det finns allt fler exempel på att man har både en högskole/universitetsutbildning och en yrkeshögskoleutbildning också. Exempel på hur en yrkeshögskoleutbildning inom logistik kan se ut:
    var god se bl.a
    hermods-yrkeshogskola/internationell-logistiker-speditor-inriktning-digitalisering
    yhguiden.se/utbildning/sky-stiftelsen-yrkeshogskolan-sverige/logistiker-arbetsledning-och-flerpartslogistik