Sara
    Hej!
    Jag vill läsa på deltid och jobba vid sidan av. Funderar därför på att gå en 15hp halvfartskurs, men hittar fler 7,5-kurser som låter intressanta. För att få CSN måste man ju plugga minst 50%, kan man istället för att plugga en 15hp-kurs gå två 7,5-kurser samtidigt och ändå få studiestöd+kunna söka bostad på campus? (Linneuniversitetet)

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Det ska inte spela roll om man läser en 15-poängs kurs eller två st som sammanlagt ger 15 poäng, för CSN. Här tänker jag på Fribrlopp - eftersom du skriver att du samtidigt kommer att arbeta. Se Info på csn.se/fragor-och-svar/hur-stor-inkomst-far-jag-ha/inkomst-och-fribelopp.

    Studie- och yrkesvägledare

    ang.bostad på campus måste du ställa frågor till det aktuella lärosäte, vi vet inte det på fråga syv.