Nathalie
    Hej!
    Jag har en viktig fråga. Nu är det så här att jag är tvungen att förlänga kursen i mitt gymnasiearbete.. Jag vet att betygen ska vara satta nästa vecka på måndag. Min fråga är; om jag blir klar med den nästa vecka och blir godkänd. Kan jag fortfarande komma in på universitetet/yrkeshögskolan? Eller tar registreringen för betygen lång tid?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Yrkeshögskola kan ta in obehöriga men högskoleutbildningar kan inte göra det; Kompletterinsdag /sista dag att ladda upp examensbevis på Antagning.se är 21 juni; hur snabbt din skola kan utfärda examensbevis till måste du fråga på din skola.