Milla SYV på FrågaSYV

    Det är en jättebra fråga att ställa till de lärosäten i Danmark som utbildar till apotekare. Jag ser att du är 18 år och gissar på att du ännu inte läser på receptarieprogrammet. Det tar tre år att läsa på receptarieprogrammet och på den tiden kan mycket ändras, så det är kanske lite för tidigt att söka svar på din fråga. Jag förstår det som så att du vill bli en apotekare. Sök därför i första hand till apotekarprogrammet i det landet där du sedan vill arbeta som apotekare och i andra hand - receptarieprogrammet. Mot slutet av receptarieprogrammet får du sedan se vilka möjligheter som finns då att vidareutbilda sig till en apotekare.

    Studie- och yrkesvägledare
    • : Tusentack för hjälpen Milla!
    • Milla : vi på fråga SYV är glada om våra svar blir till hjälp!