M
    Hej! Om man vill gå samhäll, hur många matte och no-kurser kan man då lägga till? Jag vill gärna läsa samhäll, och då kan man läsa upp till matte 3 och en naturkunskaps-kurs ingår men jag vill fortfarande läsa matte 4 och några no-kurser till, tillexempel biologi och fysik, finns det möjlighet, eller vad tror ni? Jag tänkte om man kan välja till det på individuellla val kanske? & jag vill inte gå natur utan fortfarande hålla mig till samhällsvetenskapsprogrammet.
    Tacksam för svar! :)

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja, det stämmer ju att du kan läsa till Naturkunskap 2 och Matte 3 men sen kan det vara svårt att hinna med mer. Naturkunskap 2 kan ibland ersätta Fysik 1, Biologi 1 och Kemi 1 på en del utbildningar på högskolan så med den så har du ändå breddat ganska bra. /Lena, Syv