Liam

    Hej SYV! Jag går just nu andra året på teknikprogrammet men har insett att jag vill läsa till läkare efter gymnasiet. Efter gymnasiet saknar jag biologi 1 & 2 samt kemi 2 för att kunna läsa till läkare. Hur kan jag läsa dessa kurserna efter gymnasiet? Måste jag vänta tills jag är tjugo för komvux eller kan jag läsa på andra sätt direkt efter gymnasiet?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Om du genomgår tre år på gymnasiet och  får ut examensbevis eller studiebevis, får du läsa på komvux direkt efter gymnasiet/ du behöver i så fall inte vänta till 1 juli det året du fyller 20 år.

    Studie- och yrkesvägledare
    • : Okej, då vet jag!! Tack för snabbt svar!! :D
    • Milla : Vi på fråga syv är glada om våra svar blir till hjälp!