Kimia
    Jag vet att jag kan välja det som individuellt val,men jag undrar bara om jag kan läsa det i tvåan,eftersom jag läser Ma1abas just nu.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Ja, en kurs inom individuellt val kan man läsa under å k 2 på gymnasiet. Hur kurserna förläggs i schemat beror på olika saker: tillgång till lärare, klassrum, antal elever som valde en viss kurs. De kurser som är Garanterat valbara bör erbjudas men under vilket år - om det är å k 2 eller 3 - är inte reglerat och skolan kan välja att erbjuda kursen när som.
    Det går inte på förhand svara under vilket år på gymnasiet du kommer att få läsa en kurs som du väljer inom Individuellt val.
    Mvh
    Mikael SYV