george
    Hej, jag går i ettan på ekonomiprogrammet, det är så att jag vill läsa moderna språk steg 4 redan i ettan så att jag får 1 extra meritpöäng. Jag undrar om jag har rätt till att läsa mitt modersmål som moderna språk 4.

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej George,
    det är inte förbjudet att läsa sitt modersmål som Moderna språk i alla steg som finns, mellan 1 och 7. Men det är inte en rättighet.
    Om din skola har möjlighet att erbjuda dig läsa den kursen - jättebra! Om inte - kan du endast påpeka att du har ett sådant Önskemål och vi kan bara beklaga om din skola ej har möjlighet att erbjuda dig läsa just det språket och på den nivån som du önskar.

    Hälsningar
    Peter syv