kristian

    Hej! Jag har blivit antagen i kusen socialt arbete i Lund. Den är 2 terminer, distans och halvfart. Till våren hade jag tänkt att söka till socionomprogrammet i Lund. Men kan jag söka in och komma in på socionomprogrammet om jag redan läser en kurs (som inte tagit slut än)? /Kristian

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Kristian,
    det är ganska vanligt att man läser på högskolenivå och söker andra utbildningar. Kommer man in - så byter man till en ny utbildning eller så läser man båda utbildningarna samtidigt.
    Om jag förstår dig rätt, så är den utbildning du ska påbörja nu - på halvfart, 50%. Det är OK att läsa 150% av studietakt. Du kan alltså, om du orkar och vill - läsa en utbildning på heltid och samtidigt en annan - på 50%.

    Vänligen
    ANNA