Simon
    Är det möjligt att sätta ihop en egen kandidatexamen i astronomi eller fysik, eller måste man läsa ett kandidatprogram på 180hp som respektive högskola/universitet redan har?

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Simon,
    examina som utfärdas av lärosätena (högskolor och universitet) bestäms i mångt och mycket av lärosätena, lokalt. Personligen ser jag ingen anledning till varför man - allmänt sett - inte skulle kunna sätta ihop sitt eget program av fristående kurser och ta ut kandidatexamen, men för att det ska bli rätt  -  måste vi hänvisa till det lärosäte där du vill ta ut kandidatexamen.
    Hälsningar
    D: