Alhassan
    Hej
    Jag går på naturvetenskaps programmet och har utökat program som jag skulle vilja byta med religion 1b (där jag har lägst betyg). Får jag göra det?

    [[Skolans SYV sa att ifall religion 1b blir utökat program och stryks, så kan jag inte ta examenbevis? Är detta sant?]]

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Religionskunskap 1 är en kurs som måste ingå i examensbevis som en vanlig kurs, ej utökad och det kan du bl.a se i NA/programplan/Programplan_NA.pdf

    Alla kurser som finn under Gymnasiegemensamma ämnen måste tvunget ingå i examensbevis och det gäller alla gymnasieprogram och e även examensbevis från komvux.