Hej Salli,
    i dokumentet Examensbevis som man får på gymnasiet eller på komvux, kan ingenting ändras.
    I exam.bevis från gymnasiet är kursen Idrott och hälsa 1 - en Obligatorisk kurs och måste finnas med. För att höja meritvärde/jämförelsetalet kan du göra prövning i kursen Idrott och hälsa 1. Får du högre betyg i den kursen, kommer inget ändras i självaste dokumentet "Examensbevis" men du bifogar även det nya betyget med, när du skickar eller laddar upp ditt examensbevis och det högre betyget räknas in i stället för det lägre, och du får på så sätt högre jämförelsetal och meritvärde och har en bättre chans att komma in på en högskoleutbildning.