Tomas
    Hej,
    Om man läser en kurs, exempelvis Logistik 1 och sedan söker till en YH utbildning där den kursen ingår. Kan man då tillgodoräkna sig den kursen så man slipper läsa om den, om man kommer in på utbildningen?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Tomas,

    det är en fråga du får ställa till de utbildningsansvariga på den yrkeshögskoleutbildning som du kommer in på.
    "Hinder" jag ser kan t.ex uppstå om det inom yh ingår praktik som delvis fördelas inom den aktuella kursen. Ännu en fråga är då om studiemedel. Om du hoppar över delar av utbildningen blir dina studier på lägre studietakt och då har du inte rätt till lika mycket studiemedel.

    • : Tack för svar, jag får kolla upp det lite närmre hos utbildaren och CSN
    • Anna : Bra. gör så! och lycka till!