Armin
    Hej jag undrar om man kan välja till Tyska som individuellt val om man går teknik programmet

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Armin,
    som Individuellt val kan man välja till vilka ämnen som helgs av de gymnasiekurser som skola kan erbjuda. Begränsningar är följande: om du inte är behörig till att läsa kursen /t.ex. om du vill läsa Tyska, steg 3 men ej har godkänt betyg i Tyska, steg 2/; om din skola inte har en behörig lärare i Tyska; om schemat-krock uppstår /t.ex. att lektioner i Tyska är på samma tid som du har ett annat obligatoriskt ämne på schemat/.
    200 p. Individuellt val är det alla gymnasieelver som måste läsa, men det varierar väldigt mycket från en skola till en annan - vilka kurser som det finna att välja bland.

    Jag hoppas att jag svarade på din fråga. I annat fall ber jag dig att återkomma.
    Bästa hälsningar
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare