Daniel SYV

    Hej, den vanligaste vidareutbildning för SYV-ar är kurser och program på avancerad nivå: magister- eller master. Vilka utbildningar på avancerad nivå som erbjuds - ändras över tid. Utbildningsutbud är inte konstant, utan förändras. En SYV kan läsa på avancerad nivå om hen t.ex har som mål att försöka bli forskare, t.ex skolforskare eller högskolelärare.
    Även rektorsprogrammet (som ges för de som fick jobbet som skolledare/rektor) är en ganska "vanlig vidareutbildning" för SYVar.

    • : Ok! Ja, det blir en spännande framtid att möta! Tack att du tog dig tid att svara.