Nellie
    Hej! Jag har funderat på att söka till ett gymnasium som ligger i Stockholm (jag bor i Örebro). När jag loggar in så står det "sökt program (kod)" och "Sökt program (klartext)"och jag förstår inte riktigt vad jag ska fylla i där. Är väldigt tacksam för svar!

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, du behöver kontakta skolan du vill söka till och fråga om deras skolkod om den inte står på hemsidan. Sökt program i klartext betyder att du ska skriva ut hela programmets namn. Söker du ett Samprogram så måste du skriva ut hela programnamnet - " Samhällsvetenskapliga programmet"

    /Lena, Syv