Gustaf

    Jag har läst att regeringen har beslutat om en ändring i betygssystemet. Jag har då också läst att extra meritpoäng inte längre kommer räknas in i betygen. Jag går sista året på gymnasiet och har valt kurser för att få så många extra meritpoäng som möjligt. Kommer detta alltså inte räknas in om jag inte söker till högskolan innan 2022?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej, de ändringar som införs vid ansökan till HT22 berör eleverna som gick ut gymnasiet 2013 och tidigare. Du som fortfarande läser på gymnasiet "går" enligt de nuvarande reglerna. För dig blir det inga ändringar vid ansökan till HT22.