hej Eray!

    Du har två olika möjligheter.

    1) Du kan kontakta rektor på Handels- och administrationsprogrammet på alla de skolor som du kan tänka dig du vill läsa på och fråga om du kan byta nu på en gång eller efter åk1 (innan åk2). Om du får byta - då hjälper skola dig att läsa ikapp och du behöver inte gå om ett år.

    2) Om du inte vill eller kan byta nu eller efter åk1, då söker du om - till åk1 till HA programmet. Och i så fall går du alla 3 år på HA från hösten 2016.

    Det är, alltså, två olika alternativ - att byta eller att söka om till åk1.

    Du kan alltid söka om till åk1 och se om du kommer in. Kommer du in, kan du sen tacka Ja eller Nej till erbjuden plats - och du tackar Nej om du t.ex. byter till HA innan dess eller om du ångrar dig och vill stanna på SA. Om du inte lyckas byta innan du får besked "Antagen" på HA, då tackar du Ja.

    Jag hoppas mitt svar blit till hjälp för dig!

    Lycka till!

    ANNA