Hej,

    eftersom kurser i programmering på gymnasial nivå krävs inte inför ansökan till svenska högskoleutbildningar, kommer inte betyg i de kurser påverka ditt meritvärde som du har på dina betyg i ditt examensbevis. Inför ansökan till högskola blir det alltså som om du inte läst programmering på komvux.

    Frågan om studiemedel
    Om man läser på halvtid eller högre studietakt och för övrigt uppfyller villkor, kommer CSN bevilja studiemedel - om du kommer in på kurserna och ansöker om studiemedel hos CSN.