Sara
    Jag har en merit på ca 290 just nu (och det kommer att kunna bli max 295 till nästa termin). På gymnasiemässan sa de att genomsnittligt betyg av alla antagna elever på den linjen jag vill gå förra året var 301. De tog in 6 klasser, detta år tar de in 5. Hur stor är chansen att jag kommer in?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Svårt att svara - vi vet ju inte Vilka (hur höga) betyg dina konkurrenter kommer att få. Råd: sök även till flera andra alternativ - NA på andra skolor och andra program på samma skola och Lycka till!

    Studie- och yrkesvägledare