Daniel SYV

    Hej,

    Du kan göra prövningar, om du kan skaffa dig kunskaper på ngt. sätt och om du hittar var du kan göra prövning.
    Det är inte en rättighet att läsa moderna språk. Ibland har man tur och ens hemkommun kan erbjuda rätt språk och rätt nivå men ibland - inte.
    Du får gärna fråga SYV på komvux i din kommun om hen har några tips att ge.
    Jag kan tipsa om att man kan få max i merit även utan moderna språk.
    Engelska 7 ger 1.0 i merit, om du har examensbevis, och reserande 1,5     meritp. kan du få för högre kurser i matematik.
    Hälsningar
    D: