Josef
    hej!
    Läser fysik 2 nu i 3:an och förväntas ta examen i vår och vill söka till högskoleingenjör som har fysik 2 som behörighetskrav.
    Jag har en fråga kring ett scenario. Om jag får F i fysik 2 och kompletterar den i komvux. hamnar jag då bara i urval (BII) eftersom jag gjort en behörighetskomplettering eller hamnar jag i båda urvalen (både BI och BII) eftersom jag redan läst fysik 2 i examen och vill höja min mitt betyg från F till godkänt och redan hade den i min studieplan?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Du kommer prövas endast i BII för att med F i kursen som krävs för behörighet är man obehörig och obehöriga kan inte tas in på utbildningar på högskolenivå .