Elmira

    Hej, Jag läser nu det naturvetenskapligaprogrammet men på komvux istället. Min tanke är att söka till universitet nästa år, men för medlingen kommer jag inte kunna läsa 2 kurser. Och det är 100 poängs kurser vardera. Är det möjligt att göra undan tag och läsa de?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej! jag är inte säker på att jag förstår exakt vad du menar.
    Kanske vill du läsa på komvux på mer än heltid, alltså fler poäng per termin än heltid tillåter. Fråga på komvux i din kommun om de kan bevilja undantag. Ytterst är det upp till rektor på komvux att bevilja undantag eller avslå.
    Eller så kanske du menar att det kommer saknas 2 hundrapoängs kurser för att uppfylla kravet för examensbevis och om undantag kan göras på den punkten - och i så fall svar Nej, det går inte. Alla krav för examensbevis måste vara uppfyllda.
    Vänligen
    L.

    Liselotte