Kimia
    Kan man gå på komvux efter VO,istället för ett naturvetenskapligt basår?.
    Kan man alltså bli behörig att söka läkarutbildningen eller utbildningar inom biomedicin efter att man har läst kurser på komvux?.

    Mvh

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Ja, det kan man. Det är samma kurser som man läser på komvux eller på ett naturvetenskapligt basår.
    Vi råder söka både till komvux och till naturvetenskapligt basår och se var man kommer in - man kan välja sen i fall man kommer in på båda.
    Mvh
    ANNA SYV
    • : Kan man söka till komvux även om man inte har fyllt 20 år?,men att man har gått 3 år på ett gymnasieprogram.Mvh