Ali

    Hej! Är det möjligt att söka enstaka kurser i komvux inför kursstarten den 7 september som har sin sista ansökning tid 31 juli tanke på att jag kommer få mitt studiebevis i slutet av augusti på grund av förlängd studiegång. Men jag har tillgång till mitt betygsdokument.

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej!
    kontakta komvux i den kommunen där du är folkbokförd och förklara situationen. Jag hoppas de kan bevilja undantag eller på ditt "betygsdokument" bedöma att du kan läsa på komvux, och ge dig besked ANTAGEN även om du då ännu inte har fått ut ditt studiebevis.
    Hälsningar
    D: