Hej Valentina,

    det finns inte några förbud mot att läsa på komvux och på en folkhögskola samtidigt. Jag tänker dock på följande: att hinna och orka? På komvux (till undersköterska) brukar man plugga på heltid. Och många (dock inte alla) utbildningar på folkhögskolorna går också på heltid. Och att läsa på mer än heltid kan man givetvis göra, ibland, under vissa perioder i livet - och rimligtvis om studierna uppgår till sammanlagt 150% av studietakt (t.ex om man läser en utbildning på heltid och en annan - på halvtid).
    Se upp också för schema-"krockar"; om man läser 2 utbildningar på olika skolor som båda går på dagtid, är det mycket möjligt att lektioner och prov ligger samtidigt på båda skolorna (och det går ju inte att klona sig! :).

    Vänligen
    ANNA