Elev

    Hej, undrar om det är möjligt att läsa Engelska 7 på komvux med kursstart 2022-08-01 på 5 veckor med slutdatum 2022-09-02 om jag redan ansökt och blir antagen på teknisk basår kth med start 30 augusti? Tack på förhand

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Uriel,

    det finns inga regler som skulle förbjuda att läsa på komvux och på universitetet samtidigt. Jag ser inga problem (förutom din tid och ork) i det studieupplägget som du berättar om i din fråga.
    Lycka till med dina studier!