Max
    Hej! Jag tänkte ansöka till det lite bättre universiteten i England. Jag har fått min betyg från gymnasiet på engelska men det står varken på min svensk eller engelska betyg jag har total genomsnitts betyg. Bör jag skicka med en not om att mitt totala betyg är 18,5/20 eller har det tabeller för att själva ta reda på hur bra mina betyg är tecknet

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Max,
    jag tycker att det ej skadar om du skickar med mer info. Men annars så kan du fråga på det univeristetet i England - vad de önskar att du skickar för info. Det är ju de som ska ta emot informationen; då har de rätt att bestämma vad för sort info de vill ha. Men, som sagt, mer info kan inte skada, tycker jag - så skicka med alla info som du kan skicka.

    Är det så att du ev tycker att du skickade info som de ej önskade att få, kan de i så fall bortse från den info.. så mitt råd är att skicka all info du kan skicka men KORTFATTAT, så kompakt och konsist som möjligt.

    Och Lycka till!

    ANNA