Hej David!
    Kursen Religion.1 är en obligatorisk kurs, Du kan se det i Programplanen för NA, den finns inom Programgemensamma ämnen. Det betyder att du i ditt examensbevis från gymnasiet måste ha betyg i den kursen, Det går dock att få examensbevis med F i den kursen.
    Bättre att ha så högt betyg som möjligt, men "något betyg" kommer finnas i ditt exam.bevis. Får du inget betyg i REL.1, kommer du inte kunna få ut examensbevis. Och utan examensbevis kommer du sakna behörighet till högskola/universitet.